2008. november 1., szombat

Max Payne - Moziélmény

Rettentő mód vártam a filmet, mindkét játékot újrajátszottam 2 hete, hangulatfokozás képpen. Ma sikerült elmennem moziba. Sajnos csak szinkronosan vetítették. Úgy gondoltam egy pörgős akciófilmre ülök be, egy jó kis játékadaptációra. Erre ezt kaptam:
Rögtön az elején a fekete leves: A szinkron csapnivaló, Payne hangja még csak hagyján, bár jobban illett volna hozzá egy mélyebb hang. Mona Sax-étól a falra másztam volna, az az erőltetett akcentus borzasztó volt. A mellékszereplők hangja még úgy ahogy elment.
És akkor a film: Előítélettel ültem be a moziba. Olvastam, hogy nem éppen úgy sikerült a film, ahogy kellett volna. Sok negatív kritikát kapott. Sokaknak azonban a Hitman se tetszett, nekem pedig igen. Szóval már csak azért is kiváncsi voltam, hátha itt is hasonlóképpen lesz. Sajnos azt kell mondjam, hogy nem. Legnagyobb probléma a filmmel a rendezés. A sötét hangulatból semmit se kaptunk, maximum sötét angyalokat :)
Az első egy óra nem szól másról csak, hogy Max nyomoz. Egy-két gyilkosság, pár apró akciójelenet. A sok húzavona tönkreteszi az egész filmet, egy akciódús film helyett, egy rossz bűnügyi filmet kaptunk.
A második harmadban kicsit felpörögnek az események, kis lövöldözést is láthatunk. Meg kell valljam ezekkel a jelenetekkel sem voltam kibékülve, kevés volt a bullet-time. Ráadásul ami volt is gyengécske, túl korán lassult be az idő, elvesztve az egész varázsát.
A sztory-t sem egészen értettem. Keveredett a játék első és második része a filmben. Bravura nyomozó pedig néger?! OMG. Ez végképp kivágta nálam a biztosítékot. A játékban egy középkorú szemüveges öreg volt. Itt pedig egy vékony fiatal négert kaptunk.
Most jogosan kérdezhetitek, hogy akkor mégis mi volt ami jó volt a filmben: A helyszínek rendben voltak, hozták a játék hangulatát. A hangok, a fegyverek hangjai különösképpen elképesztőek. A zene (bár nem voltak meg a tipikus Max Payne zenék, inkább csak elment, mint hogy jó lett volna). A képzeletbeli angyalok, igaz a játékban nem szerepeltek, itt is csak a Valyr (drog) mellékhatása. Szóval csak halu az egész, viszont jól néz ki, feldobja az egészet. A vágások.

A trailer után nem ezt vártam. Túl nagy volt a hipe körülötte, lehet túl sokat vártam tőle. Utóbbi idők nagy csalódása. Kár volt John Moore-ra bízni ezt a filmet. A DVD megjelenéskor még újra fogom nézni eredeti hanggal. Azt ígérték, hogy extra tartalmat kapunk, mert ugye moziban nem sok vért láttunk (PG-13 miatt), viszont a DVD-n lesz a filmnek egy véresebb változata. Kiváncsian várom.
Ha jellemeznem kellene a filmet akkor valami ilyesmi lenne:
The Fall Of Max Payne
(ez volt ugyanis a játék 2. részének az alcíme)

Értékelésem: 6/10 (jószívűen)
IMDB

Egyéb kritikák:
Sg.hu - Max Payne - A legenda porba hullott
Filmbuzi.hu (5/10)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hi! Én még nem néztem meg a filmet, de tartok tőle egy kicsit. Általában az ilyen játék/film adaptációkat rendszeresen és alaposan el szokták rontani.
Amúgy én azt hittem, hogy a Golyózápor a Max Payne "előfutára" volt és, hogy Clive Owen lesz Max. Nem tudom, Mark Wahlberg a 4 tesó óta nekem nem olyan "mekszpéjnes".
Amúgy jó, hogy próbálkozol ezzel a bloggal! Írogass csak, én olvasgatom.

Üdv:
Kálóczi Tomi

Unknown írta...

Kösz Tomi!
Nem is a Mark Wahlberg-gel volt itt a gond. Hanem a fos rendezéssel. Inkább lett dráma, krimi, mint akciófilm.

Névtelen írta...

Most néztem meg. A játékból ezt lehetett kihozni úgy, hogy mindenki értse is valamennyire.
Szerintem nem gáz. Jó sötét. A tetkók különösen faszák. Meg a zene, meg a hang.
10/8
:-D

Unknown írta...

Kiegészítettem a kis irományomat két nagy oldal kritikájával.
Igaz ami igaz, ezt elkurták.

Névtelen írta...

Szia(;

Tudodtad, hogy a képpent az két p?(;

Egyébként csak szeretnék egyet érteni, a filmet itthon néztük meg, borzalmas volt, nem bírtam olyan sötétet varázsolni a szobában, hogy ne csak apró fényfoltokban látszódjon az egész.
A sztori pedig követhetetlen. Egyáltalán nem értettem..