2009. január 30., péntek

Filmajánló - Volume 9.

The Curious Case of Benjamin Button
(Benjamin Button különös élete)
2008


Nehéz szavakat találni egy ilyen film után. Szeretem nagyon a megható drámákat, főleg az e fajta életrajzit.
A történetről:
Benjamin Button egy különleges ember, aki öregen született, vagyis kisgyerek, de őszen és ráncosan. Édesanyja belehal a szülésbe, apja pedig kiteszi egy lépcsőre. Öregek otthonában neveli fel egy néger nő, akire anyjaként tekint. Az igazi különlegesség, akkor jelentkezik a fiúnál, amikor telik az idő, akkor egyre fiatalabbá válik a kinézete, kisimul a bőre, és a járása, a mozgása is rugalmassábbá válik. A könyörtelen ifjú korban csak egy barátra lel, Daisy-re, aki meglátja az igazi fiatal embert az aggastyán testben. Ám egyszer mindenki felnő…

A film 160 percben meséli el Benjamin Button életét. Hosszú, de végig leköti az embert. Sokan hasonlítgatják a filmet Forest Gump-hoz, a felénél nekem is eszembe jutott Gump, tényleg van benne valami. Nem akarom hasonlítgatni hozzá, nekem mind2 alkotás nagyon tetszett.
A film gyönyörű, a díszletek, a helyszínek. Többek között vizuális effektekre is jelölve lett az Oscáron. Eszméletlen jól meg lett csinálva ahogy Benjamin folyamatosan fiatalodik, Brad Pitt arca ahogyan változik. A színészek hozzák a maximumot, Brad Pitt mondjuk nem a kedvencem, és a film első fele jobban is tetszett míg nem ő játszotta, de alá kell írom nagyot alakított. Cate Blanchett teljesen rendben volt, hozta a szerepét. Amit még megemlítenék a zene, teljesen rendben volt, egy-egy jelenetnél felkaptam a fejem, hogy milyen kellemes.
Összességében a film nagyon megható, szép és romantikus. Találkozhatunk benne klisékkel, és én a végét se így képzeltem el igazán. De ennek ellenére is megérdemli a maximális pontot, mert nagyon meg tudott fogni. Ilyen filmet még. Oscárt neki! :)


Műfaj: Dráma, Misztikus, Romantikus
Rendező: David Fincher
Szereplők: Brad Pitt, Cate Blanchett, Tilda Swinton, Julia Ormond, Jason Flemyng, Elias Koteas

Értékelésem: 10/10
IMDb

Trailer

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ők ketten...ismét... :-D Mármint Brad és Cate. Ez nem lehet véletlen.
Megnézem.

Névtelen írta...

"a film első fele jobban is tetszett míg nem ő játszotta"
Egyébként Benjamint a film elejétől a végéig Brad Pitt alakítja, csak különböző korszakokba más-más ember testére ültették rá számítógéppel az arcát. Stáblistában lehet is látni, hogy felsorolják a különböző színészeket, akik Benjamin testét adták a filmhez, de az arc az végig Brad Pitté :)

Unknown írta...

őőő, én úgy tudom, hogy egy számítógépes arc. Lehet hogy Brad Pitt-ről mintázták, de eléggé eltorzították. Láttam is róla képeket. Akik a testüket adták, nekik egy kék "valami" volt a fejükön, hogy később számítógéppel kicseréljék az arcát.

Névtelen írta...

Itt egy video róla: http://www.youtube.com/watch?v=73GAcSpkR9s

Ez alapján szerintem az egészben Brap Pitt játszik, nem csak az arcot mintázták róla, hanem a mimikát is.

Unknown írta...

Kösz a linket, nem tudtam hogy így csinálták. Nagyon durva. Nem is gondoltam, hogy a mimikát is így átemelték Brad Pittről.

Névtelen írta...

Megnéztem. Tetszett! Kicsit hosszúnak tartom, de jó volt. Az, hogy folyton elkavarodtak egymás mellől, nekem is a Forest Gumpot juttatta eszembe. De nagyon ott volt! Cate pedig...hát...komoly!!!

Unknown írta...

Itt egy sokkal jobb minsőségű vizuális effekt videó:

http://www.traileraddict.com/trailer/curious-case-benjamin-button/benjamin-buttons-visual-effects